Retail Interieurs
Het interieur van een winkel of showroom is onlosmakelijk verbonden met een merk en een onderneming. In de groeiende digitale wereld krijgen fysieke ruimtes een steeds grotere betekenis. Een fysieke winkel of showroom vormt het tastbare bewijs van het merk en de ermee verbonden waarden.
Zintuigen
Interieur en ruimtelijke beleving zijn ook nauw verbonden met onze zintuigen en emoties. Hoe we een ruimte ervaren via tast, zicht, gevoel, geur en gehoor bepaalt de basis van het ontwerp.
Concept en ontwerpprincipes
Voor deze opdracht hebben we een beeldconcept ontwikkeld. Dit beeldboek vertaalt de identiteit en merkwaarden van het bedrijf. De beelden zijn gekoppeld aan kernwoorden die richting geven aan vorm, kleur, materiaal en patroon voor het winkelontwerp. Dit concept draait om zorg en aandacht voor het leven en het lichaam. We omarmen authenticiteit en streven naar zelfverzekerdheid en vertrouwen. We willen de schoonheid behouden, inclusief de littekens die tijdens de reis zijn ontstaan. We creëren een veilige plek waar je je comfortabel en thuis voelt. Onze kernwoorden zijn Comfort, Diversiteit, Verbinding, Verhullen en Huid.
Uniek interieur
Als basis nemen we het inzicht dat elk lichaam uniek, mooi en kwetsbaar is. Geen huidtint is hetzelfde, geen lichaam is identiek. Het interieur moet aanvoelen als een tweede natuurlijke huid. Bovendien gelooft de opdrachtgever dat winkelen voor ondermode vaak een ongemakkelijke ervaring is. Overvolle straten, drukke winkels, kleine paskamers en opdringerige verkopers zorgen voor onzekerheid en ongemak. De inrichting van de winkel moet hierin verandering brengen.
Kleuren
Het kleurenpalet is gebaseerd op de oneindige variaties in huidtinten en de reflectie van de ziel in de ogen. Door de combinatie van huidtinten en een sprankelende blauwe tint krijgt de ruimte een aangename uitstraling.
Materialen
We hebben gekozen voor een mix van natuurlijke materialen, zoals Fins vurenhout en wolviltstoffering. Deze warme combinatie geeft de showroom een unieke uitstraling waar je je thuis en welkom voelt.
Meubels
Voor de losse meubels hebben we gekozen voor comfortabele items met een uniek visueel design, zoals deze fauteuils van HEM. Ze zijn niet alleen functioneel, maar ook esthetisch en aangenaam om aan te raken.
Akoestiek en privacy
In dit ontwerp hebben we veel aandacht besteed aan de akoestiek. Het retailconcept omvat maatwerk ondermode en protheses, waarbij een persoonlijk intakegesprek en het opmeten van maten belangrijk zijn. Daarom biedt de paskamer voldoende privacy. We hebben geluidswerende en dempende materialen zoals wolviltpanelen, tapijt en gordijnstoffen gebruikt.
Indeling
We hebben gekozen voor een ruime opzet waarbij de paskamer centraal staat in de ruimte. Deze biedt veiligheid en privacy. Door de combinatie van glanzend hard hout en zacht ronde binnenkanten word je als het ware naar binnen getrokken. De wanden zijn voorzien van maatwerk kasten van Fins vurenhout, met uitstekende tussenpanelen die diepte toevoegen aan de ruimte. De etalage bevat een vrijstaand ‘venster’, waardoor je al van buiten naar binnen kunt kijken. Rond het paskamerblok zijn collectie-eilanden geplaatst, waardoor de zichtlijnen in de winkel vrij blijven. Het interieur werd gebouw door Raymann Interieurbouw.
Samenwerking
Het is voor ons van groot belang om samen met opdrachtgevers aan projecten te werken. We geloven dat deze betrokkenheid leidt tot een eindresultaat dat meer waarde heeft voor de gebruiker. Benieuwd wat een samenwerking voor jou kan betekenen? Neem contact met ons op.
Contact