Fotostyling beeldconcept Homestock

Studio Jan Visser creëerde het beeldconcept voor openingscampagne voor Homestock. Dit was onderdeel van een studieproject voor Academie Artemis Amsterdam. Het beeldconcept, met als doel het creëren van bekendheid rond het nieuwe retail concept, is onderdeel van het interieurconcept.

  • Opdrachtgever: Homestock
  • Categorie: Retail
  • Concept en styling: Jan Visser
  • Fotografie: Clio Squadroni

Stillevens

Voor het beeldconcept koos Jan Visser voor het creëren van stillevens. De vorm, lichtinval en kleur van de gefotografeerde items stond centraal. Hiermee is in de fotostyling een conceptuele aanpak gekozen die eenvoudig blijft, en waarbij aandacht voor vorm en rauwheid zichtbaar blijft. Het beeld is hiermee spannend en verzorgd. De fotograaf voor deze fotoserie is Clio Squadroni.

Merkwaarden

Hiermee sluit de serie goed aan bij de merkwaarden van de opdrachtgever. Homestock staat namelijk vooral voor eigen, inspirerend, creatief en rebels.  Met deze stillevens, die onderdeel zijn van het totaal interieurconcept, wordt een meer professionele en overzichtelijke strategie toegepast.

Marketing

De reclamebeelden kunnen gebruikt worden in een marketingcampagne. De campagne bestaat uit verschillende middelen, zoals abri’s, advertenties en social posts. Via verschillende kanalen kan de boodschap worden verspreid. Belangrijk is dat het zeer herkenbare beeld zowel online als offline getoond wordt. Hierdoor ontstaat merkherkenning.

Communicatieboodschap

De boodschap van de campagne bevat een open uitnodiging voor de doelgroep. Om het nieuwe retail concept van de interieurwinkel Homestock te vieren wordt er een housewarming georganiseerd. Deze Art House Tour leidt langs de mooiste huizen, studio’s en ateliers in Utrecht. Met als afsluiting een spetterend feest in de nieuwe winkel. Door een event te organiseren ontstaat er meer bekendheid voor het merk Homestock. Hierdoor wordt het aantal bezoekers naar de winkel vergroot.

Doelgerichte oplossingen

Met dit project laat Jan Visser zien hoe zowel beeld als interieur een belangrijk onderdeel zijn van een merkstrategie. Een passend totaalconcept laat jouw onderneming op verantwoorde wijze groeien. Hierbij werkt Jan Visser het liefst samen met meerdere partijen. Een vernieuwende aanpak, waarbij de opdrachtgever, en de klanten, centraal staan. Hiermee wordt de investering in een interieur een waardevolle investering. Studio Jan Visser verzorgt het concept, het ontwerp en ondersteunt in uitvoer en realisatie doormiddel van projectmanagement. Meer weten?

Meer over de studio

Maak je Thuis workshops – 5 april

Ga aan zelf aan de slag met je interieur op deze inspirerende avond.

Meer informatie