Fotografie styling Living Kind

Als onderdeel van het afstudeerproject voor Academie Artemis in Amsterdam ontwikkelt Jan Visser een beeldconcept voor het fictieve retail brand Living Kind. Jan Visser ontwikkelde het concept en de fotostyling. Dit leverde meerdere reclame uitingen op die bijdragen aan de zichtbaarheid en bekendheid van het retail merk Living Kind.

  • Opdrachtgever: Afstudeerproject
  • Categorie: Retail
  • Fotografie: Daniel Parengkuan
  • Concept en styling: Jan Visser
Dit is een bronvermelding naar een externe bron

Onderscheidende beeldtaal

Om het retail merk Living Kind op de kaart te zetten is er behoefte aan een sterke branding campagne. Het doel van deze campagne is het creëren van zichtbaarheid en bekendheid. Living Kind is een onderscheidende propositie, om dit ook in beeld kracht bij te zetten is er behoefte aan een eigen beeldtaal. Deze gestylde beeldtaal is de basis voor de identiteit van het merk. De totaalbeleving van het merk, in interieur, beeld en online aanwezigheid maakt het dat Living Kind een eigen positie claimt in de markt.

Dit is een bronvermelding naar een externe bron
Dit is een bronvermelding naar een externe bron
Dit is een bronvermelding naar een externe bron
Dit is een bronvermelding naar een externe bron
Dit is een bronvermelding naar een externe bron
Dit is een bronvermelding naar een externe bron

Duurzaam

Living Kind is een nieuw maatschappelijk en duurzaam retail concept. Een winkel waar tweedehands meubels van A-merken worden verkocht van hoge kwaliteit. De fotografie styling moet hier naadloos op aansluiten. Het beeld moet dus sustainable, stylish en simpel zijn. Het concept bestaat uit een combinatie van tweedehands meubels, duurzame accessoires en kunst.

Dit is een bronvermelding naar een externe bron

Fotografie styling

In dit concept is dit bereikt door de frisse stijlvolle trendy uitstraling, en het gebruik van kunstwerken. Uit onderzoek blijkt dat de doelgroep een bovengemiddelde interesse heeft in kunst en cultuur. Om een spannend en contrastrijk beeld te fotograferen is gekozen voor een interessante lichtwerking. De dynamische beeldcompositie wordt versterkt door een sterke licht-schaduwwerking. Met deze reclame fotografie wordt het retail concept op een geheel eigen en smaakvolle wijze in de markt gezet. De fotografie is verzorgd door Daniel Parengkuan.

Ook een totale merkbeleving neerzetten?

Een sterk marketingconcept spreekt de doelgroep aan. Omdat er is ingespeeld op de inzichten van de doelgroep wordt er een verbinding gemaakt met de doelgroep. Ben je benieuwd hoe jij je ondernemingsdoelen kan behalen? Dit kan door je merkverhaal, doelgroep, beeldtaal, reclamefotografie en interieurontwerp naadloos op elkaar aan te laten sluiten. Zo creëer je een stabiele basis en kun je een sterke positie innemen in de markt. Jan Visser heeft 10+ jaar ervaring in marketing en e-commerce. Dit kan jouw helpen je ambities weer te maken.

Contact